Počela proizvodnja Multistrade V4

1706 SOP 1330x768


Počela je proizvodnja Multistrade V4 u Ducati fabrici u Borgo Panigale-u. Multistrada V4 označava epohalnu prekretnicu za Ducati, a njeno zvanično predstavljanje zakazano je za 4. novembar.

Za četvrtu generaciju Multistrade razvijen je potpuno nov, lagan i kompaktan V4 agregat koji je napravljen da zadovolji potrebe 'adventouringa' bez zanemarivanja emocija i sportskog duha sa kojima je Ducati uvek povezivan. Kompletan redizajn omogućio je postavljanje rekordnih servisnih intervala koji u svetu dvotočkaša do sada nisu viđeni.


1706 02 editorial img default 1330x1200


Kao što je prvi put javljeno još 2018. godine, Ducati uvodi radarsku tehnologiju na serijskim motociklima. Ovi sistemi biće prava revolucija i podići će lestvicu u pogledu komfora, asistencije u vožnji.

Radari su napredni sistemi asistencije u vožnji koji vožnju čine još komfornijom zahvaljući mogućnosti da, u realnom vremenu, rekonstruišu okruženje u kojem se motocikl kreće. Interesovanje za ovu vrstu tehnologije prvi put je pokazano još 2016. godine tokom saradnje sa Departmanom za elektroniku, informacije i bioinženjering sa Politecnico di Milano. Prvo iskustvo pokazalo je primenjivost ove tehnologije na motociklima, stvarajući dodatan motiv u nameri da se kreira sistem asistencije koji koristi dva radara. Četiri godine kasnije, ovakav sistem je, u saradnji sa Bosch-om, razvijen i prvi put će biti implementiran u novoj Multistradi V4.


1706 03 editorial img 16 9 1920x1080

Svaki radar je kompaktnih dimenzija (70 x 60 x 28 mm, slično savremenim action kamerama) i savršeno je integrisan na motor. Težina iznosi samo 190 grama. Radar na prednjem delu motora kontroliše rad ACC-a (adaptivni tempomat), koji kroz kontrolisano kočenje i ubrzavanje, automatski prilagođava udaljenost od drugih vozila (podesivo u 4 nivoa) pri brzinama od 30 do 160 km/h. Ovaj sistem, preuzet iz sveta automobila, unapređen je prema dinamici i ergonomiji vozila sa dva točka. Dodatno je porađeno na upravljanju ovim sistemom kako bi vozač u svakom trenutku imao kompletnu kontrolo nad motorom, u svakom trenutku. Ovaj sistem omogućava još komforniju vožnju, naročito na dugim putovanjima autoputem.

Radar na zadnjem delu motora ima mogućnost da otkrije i vozila koja se nalaze u tzv. mrtvom uglu, odnosno u prostoru koji vozaču nije vidljiv putem retrovizora. Sistem nazvan BSD (Blind Spot Detection) takođe vozaču signalizira kada se neko vozilo približava visokom brzinom. 

Kako bi naučno-tehnološka vrednost istraživanja sprovedenog od Ducati inženjera i studenata Politecnico di Milano bila dodatno naglašena, podnesen je patent na algoritme koji kontrolišu sistem. Juna 2017. godine, na IEEE - Inteligent Vehicles Symposium-u u Redondo Beach-u u Kaliforniji, predstavljena je naučna publikacija o ovoj tehnologiji.


1706 01 editorial img 16 9 1920x1080
Adaptivni sistemi asistencije su ispomoć vozaču koji moraju biti konstantno proveravani od strane vozača. Ovi sistemi nisu sistemi za autonomnu vožnju i ne mogu zameniti vozača. Uvek privrženi sigurnosti na putu i stazi, Ducati podseća sve vozače da su upravo oni i dalje odgovorni za vožnju i da je pažljivo poštovanje svih pravila saobraćaja ključ sigurne vožnje.
Show More LOADING... NO MORE ITEMS

PRATITE NAS

RACING I ISKUSTVO

RACING

ISKUSTVO

KONTAKT

Burnout d.o.o.

Bulevar Arsenija Čarnojevića 95A
11070 Novi Beograd (Srbija)
Tel. +381 11 3110 462
www.ducatiserbia.rs | info@ducatiserbia.rs
Koristimo kolačiće kako bismo optimizirali ovu veb stranicu i redovno je ažurirali prema Vašim potrebama. Kliknite na "Politika privatnosti" za detaljne informacije o upotrebi kolačića na ovoj web stranici. Ako kliknete na "Da, slažem se", kolačići će biti aktivirani. Ako ne želite da se kolačići aktiviraju, kliknite "Ne slažem se". Napominjemo da ukoliko ne odobrite upotrebu kolačića, njihovo blokiranje može da utiče na Vaše korisničko iskustvo i moguće je da Sajt neće ispravno funkcionisati.
Politika privatnosti Da, slažem se Ne slažem se